zondag 26 februari 2012

Interview met poezentherapeute Hilleke Keereweer

Interview met poezentherapeute Hilleke Keereweer
Viavia kwam ik in contact met Hilleke Keereweer, een poezentherapeute die een grote reputatie heeft opgebouwd. Ik vroeg haar of ze een aantal vragen wilde beantwoorden, voor de lezers en lezeressen van Mammutha. Zie hier: het resultaat! 
Hilleke, vertel eens wie jij bent?
Ik ben poezentherapeute, soms doe ik healing, soms werk ik met kristallen, ik geef voedingsadviezen, maar ik werk voornamelijk met bloesemremedies. Ik ben bloesemtherapeute en geen Bachbloesemtherapeute, zoals velen het noemen. Bach was uniek en heeft deze geweldige vorm van therapie bedacht, maar, hij is al lang dood en er zijn inmiddels duizenden bloesems bijgekomen en ook duizenden problemen bij mens en dier. 
Ik werk nog met een aantal oude Bachbloesems, ik gebruik ze in de vorm van de Healing Herbs. Ik werk heel vaak met de bloesems van Bram Zaalberg (Bloesem Remedies Nederland). Van hem heb ik ook ‘het vak’ geleerd. Hij is uniek. 
Verder veel met de FES Californische remedies en de Australian Biush Flowers. 
Ik werk momenteel uitsluitend via internet op afstand. Dat is voor alle partijen ideaal, vooral voor de ‘poezenpatiënt’ zelf, die merkt er helemaal niets van en hoeft nergens naar toe worden te worden gesleept in een mandje. 

Jij werkt met katten, wat doe je precies?
Ik krijg het probleem van de kat door via e-mail via tekst en soms een foto. Het belangrijkste voor mij om mee te werken is de naam van het dier. Ik ga het dan testen op het onderbewustzijn met een groot aantal verschillende stockflesjes onder handbereik. Meestal voel ik wat ze nodig hebben of krijg ik de naam van de bloem door. Soms gebruik ik een pendel. Daar komen dan vijf tot zeven verschillende bloesems uit, die stuur ik op als bodempje in een flesje, dat de mensen zelf moeten bijvullen met mineraalwater. Dan elke dag tien druppeltjes over een beetje blikvoer. Merken ze niets van. 

Hoe lang doe je dit werk al?
Ik doe dit nu ruim 20 jaar. In het begin ging ik naar de poezen toe, maar dat was een enorm gereis en getrek. Dit is de perfecte manier. 

Hoe ben jij op het idee gekomen om dit werk te gaan doen?
Er gebeurden veel dingen tegelijk. Ik werd ontslagen, raakte in een dip, kwam terecht bij een hypnotherapeut en hij meldde mij dat ik een gouden kracht in mijn handen had. Hij adviseerde deze kracht te gaan ontwikkelen en de healing opleiding te gaan doen bij het Centrum voor Intuïtieve Ontwikkeling in Utrecht (nu CICO). Dat heb ik gedaan, daarna ben ik overgestapt op Mens en Intuïtie (toen nog Linda Keen) in Amersfoort. Toen ik aurahealer werd heb ik nog veel cursussen gedaan, onder andere reïncarnatietherapie, kristalhealing, aromatherapie, bloesemtherapie en noem maar op. Ik ben een tijd aurahealer geweest, maar omdat ik ook nog wat anders wilde ben ik als vrijwilligster in het asiel gaan werken op de kattenafdeling. Daar kwam ik op mijn plek. De mensen die voor een aurahealing kwamen wilden vaak heel lang praten eerst en ik wilde liever healen.. en die katten... die konden helemaal niet praten! De dieren die allemaal om een vreselijke reden in het asiel terecht komen, dat is juist de uitdaging om er aan te kunnen werken dat ze beter in hun vel komen te zitten en weer kunnen genieten. 

En zo is het begonnen en het gaat geweldig. Het is trouwens nu zo dat ik soms wel een ‘ander soort gezin’ in therapie heb, zo heb ik ook een paard en een hond en de eigenaresse van die twee. 

Waar haal jij je ‘patiëntjes’ vandaan? 
Ik sta op verschillende sites, ik ben eenvoudig te googelen en mensen vertellen het aan elkaar. 

Kan jij iedere kat helpen?
Ik kan iedere kat helpen. Geen structurele zaken, daar is de dierenarts voor, maar alles wat ook maar met stress, trauma of verdriet te maken heeft daar kan ik wat mee. En door de bekendheid krijg ik steeds meer honden ook. Momenteel werk ik vaak samen met een dierentolk. Ik kan ze testen op hun onderbewustzijn op een remedie en zij kan met ze praten. 

Hoe kunnen mensen met jou in contact komen?
Via mijn e-mailadres hilleke.keereweer@freeler.nl 

Hoeveel kost een consult?
25 of 35 euro 

Wat is jouw advies naar alle eigenaren van katten?
Luister naar je kat. Luister naar zijn taal, let op zijn lichaamstaal, praat met hem, liefst zachtjes, laat hem/haar weten dat je van hem houdt, zorg voor hem met veel liefde, geef hem zachte plekjes om te liggen, speeltjes.. Als er een balkon is baken het af, zodat poes toch lekker naar buiten kan. En vooral.. geef het dier goed eten! Dat lijkt soms wat duurder, maar in de eerste plaats zijn poezen supersmikkelaars en als je ze een goed merk geeft scheelt je dat weer honderden euro’s dierenarts! 

En kook eens een visje. Geef ze lekkere, maar wel gezonde smikkelwaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten